Dynamicznie zmieniające się otoczenie geopolityczne i makroekonomiczne powoduje równie szybkie zmiany w zachowaniu konsumentów. Pokoleniowe zmiany, jakie zachodzą w społeczeństwach na całym świecie, szybkość dostępu do informacji, nieograniczona globalna konkurencja również powoduje nieco wolniejsze, jednak trwałe zmiany w modelu konsumpcyjnym. Ważne, aby uświadomić sobie w tym miejscu, że inwestorzy to także konsumenci – użytkownicy produktów inwestycyjnych. Zatem ich zachowanie również ulega podobnie ciągłym i coraz głębszym zmianom.
Znany portal społecznościowy LinkedIn razem z Coalition Greenwich (wiodący globalny dostawca strategicznego benchmarkingu oraz analiz dla branży usług finansowych) przeprowadził z końcem 2021 roku badanie na grupie 750 Inwestorów indywidulnych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Badanie nosi nazwę Understanding the Changing Investor Landscape i ma na celu sprawdzenie opinii inwestorów, głównych pytań i wątpliwości jakie rynek produktów inwestycyjnych u nich budzi, kwestii prawnych i obsługowych z jakimi się mierzą oraz produktów, na które zwracają swoją uwagę i w konsekwencji preferują.
Dokładne wnioski z badania opracował Grzegorz Kaliszuk, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych w Phinance.
Wyniki Badania są dość jednoznaczne. Inwestorzy szukają w przyszłości długoterminowych relacji, częstych kontaktów i aktualizacji wiadomości rynkowych w sposób głównie zdalny. Jednocześnie Doradca przyszłości to taki, który zdaniem badanych będzie stale poszerzał swoją ofertę produktową i będzie pomagał Inwestorowi zwinnie nawigować w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu makro i geopolitycznym.
Pełną treść artykułu znajdą Państwo w ostatnim numerze Miesięcznika Ubezpieczeniowego. Zapraszamy do lektury!