Zasady rozpatrywania reklamacji w Phinance S.A.

Załącznik nr 3 do Uchwały nr 77-2018 Zarządu Phinance S.A. z dnia 28.09.2018

I. Definicje
Phinance – Phinance S.A. z siedzibą i adresem w Poznaniu, przy ul. Ratajczaka 19, 61-814 Poznań;
Reklamacja – każde skierowane do Phinance wystąpienie Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia do usług świadczonych przez Phinance w zakresie:
a) pośrednictwa ubezpieczeniowego w rozumieniu ustawy z dnia 15.12.2017. o dystrybucji ubezpieczeń;
b) pośrednictwa kredytu hipotecznego w rozumieniu ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie
hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami;
c) pośrednictwa kredytu w rozumieniu ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim;
d) pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi
Klient – osoba fizyczna lub prawna, na rzecz której Phinance świadczył czynności pośrednictwa w zakresie co najmniej jednej z działalności określony powyżej.


II. Sposoby przyjmowania Reklamacji
1) Phinance określa następujące sposoby złożenia Reklamacji:
a) w formie pisemnej – osobiście w siedzibie i każdym Biurze Phinance S.A. albo przesyłką pocztową, kurierem lub posłańcem na adres: ul. Ratajczaka 19, 61-814 Poznań;
b) ustnie – telefonicznie pod numerami telefonu: 0800 110 100 i 061 663 99 39 albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie lub każdym Biurze Phinance S.A.
c) w formie elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres klient@phinance.pl
2) Reklamacja musi zawierać dane pozwalające na ustalenia tożsamości osoby składającej reklamacje. Reklamacja nie zawierająca danych umożliwiających identyfikację Klienta składającego Reklamacje pozostawiana jest bez rozpoznania.
3) Na żądanie Klienta Phinance potwierdza fakt złożenia Reklamacji w sposób uzgodniony z Klientem.
4) Klient może złożyć Reklamację przez pełnomocnika, dysponującego pełnomocnictwem udzielonym w zwykłej formie pisemnej.
5) Złożenie Reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy jej rzetelne rozpatrzenie.


III. Zasady rozpatrywania Reklamacji
1) Odpowiedzi na reklamacje udzielane są w formie pisemnej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
2) Phinance udziela Klientowi odpowiedzią na reklamacje w formie papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji. Odpowiedzi na reklamacje może zostać dostarczona Klientowi pocztą elektroniczną wyłącznie na wniosek Klienta.
3) W przypadku nieuwzględnienia żądań Klienta podniesionych w reklamacji Klient ma możliwości wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozpatrywania sporów konsumenckich do Rzecznika Finansowego, który jest podmiotem uprawnionym właściwym do prowadzenia sporów konsumenckich z Phinance S.A. Zasady przyjmowania wniosków przez Rzecznika Finansowego znaleźć można na stronie internetowej https://www.rf.gov.pl/zasady-przyjmowania-skarg.

Aplikuj
teraz
Bezpłatna
konsultacja